poniedziałek, 14 marca 2011

Co za samolubstwo !


Na początek muszę wyjaśnić moją nieobecność. Cały czas próbowałam nawiązać kontakt ze szpitalem, by dowiedzieć się więcej o nowych pacjentach. Niestety, ale nie mogę się tam dodzwonić. Myślę, że nowi przybysze opanowali personel !!

Do rzeczy. Do napisania tej notki natchnęło mnie ostatnie kółko przyrodnicze. Chciałabym poruszyć temat, czegoś co wzbudza we mnie gniew. Kojarzycie historię Kaina i Abla ? Dla tych, którzy nie wiedzą o co chodzi napiszę krótkie streszczenie :
Było dwóch braci : Kain i Abel. Młodszy(Abel) był ulubieńcem Boga. Kain w zazdrości zabił brata.
Taki przykład okrucieństwa możemy spotkać również w naturze. Kiedy ptaki  drapieżne składają jaja (najczęściej 2), młode nie wykluwają się jednocześnie. I tu mamy problem . Starsze okrutne pisklę robi WSZYSTKO by pozbyć się brata. Myśli sobie w następujący sposób : jeśli będę sam będę miał lepiej. Więcej jedzenia, uwagi rodziców. W ten oto sposób następuje kainizm. Wyobrażacie sobie jak maleje przez to ich populacja ? Takimi okrutnymi (ptasiorami) ptakami są m.in : Bielik, Orzeł Krzykliwy i Grubodzioby.
Zimą, gdy przy padlinie gromadzi się więcej ptaków, często dochodzi między nimi do starć
Ja nie wyobrażam sobie wyrzucić z domu młodszą siostrę ( a jestem najstarsza). To zwykłe samolubstwo , i tyle !




Przez pierwsze dwa tygodnie życia pisklęta są pilnowane głównie przez samicę, a całą rodzinę karmi samiec

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz